Ahir divendres, el sociòleg valencià Vicent Flor va presentar -convidat pel Col·lectiu del BLOC-Compromís d’Altea-  el seu llibre «Noves glòries a Espanya. Anticatalanisme i identitat valenciana» a la Casa de Cultura davant una cinquantena de persones.

L’assaig analitza el blaverisme i l’arrelament de l’espanyolisme i l’anticatalanisme a la societat valenciana.El llibre ofereix una visió didàctica des de les ciències socials per fer entendre les complexes relacions entre el País Valencià i Catalunya i entre els mateixos valencians.

Vicent Flor (sociòleg i autor del llibre) i Vicent Olmos (editor i historiador)  van acostar a la Marina Baixa -on, aparentment, el blaverisme va tindre escassa repercussió- la influència que realment ha tingut este moviment en la societat valenciana fins este mateix moment, en què ja ha impregnat la simbologia, els mitjans de comunicació, les tradicions, les relacions institucionals etc.