Opinio | Pere Lloret |El Partit Popular estrena la legislatura donant la nota. La nota de premsa, s’entén. En el seu lliurament setmanal, els populars carreguen contra el meu nomenament com a assessor de l’equip de govern, menyspreen a l’actual regidora d’Hisenda (a la qual, segons sembla, substituiré) i, en un alarde de rigor que els defineix, em posen com a exemple de “porta giratòria”. Per a mi que el seu portaveu, la Sra. Gómez, s’ha embolicat amb tant de gir i s’ha confós de concepte. Tampoc té major importància. És un lapsus totalment comprensible si tenim en compte que, com és de tots ben conegut, en el Partit Popular de portes giratòries no tenen ni idea.

Si la Sra. Gómez m’haguera tirat en cara les meues reiterades manifestacions sobre el cessament total de la meua activitat política després dels quatre anys de legislatura, no li faltaria raó en el seu retret. Encara que la meua intenció sempre va ser eixa, he pecat d’imprudent (o de bocamolla, si es prefereix) i hauré de reconéixer-ho i assumir-ho.

Però utilitzar el meu nomenament per a posar en qüestió el paper i la capacitat de l’actual regidora d’Hisenda quasi abans d’haver iniciat la seua marxa, atribuint-me superpoders que exerciré en l’ombra, és, a part d’una estupidesa, una falta de respecte. No tant cap a la regidora, que ja s’anirà acostumant amb el temps a la literatura de ficció en fascicles setmanals, sinó sobretot cap a la ciutadania (una més…) que coneix perfectament el significat de la paraula “assessor” i ens té ja calats a tots. Però a més és una acte-falta de respecte: l’emissor de la nota, siga qui siga el seu autor intel·lectual, ha de tindre en molt poca estima la seua pròpia dignitat. Amb el respecte passa com amb moltes altres coses en aquesta vida: ningú pot exigir per a si mateix allò que nega als altres. Arriscar eixe crèdit de respecte d’una manera tan frívola tan sols indica que no se li concedeix a penes valor. Per sort, no tots juguem amb les mateixes regles.

Encara que, ben pensat, aquesta és també una bona oportunitat per a estrenar-me en eixa labor d’assessor que tant preocupa el PP, afermant un principi d’actuació que va marcar la legislatura passada i va funcionar molt bé: la gestió i la responsabilitat del govern requereix centrar-se en l’important. No es pot perdre temps amb jocs improductius i irrellevants. I la nota del Partit Popular no és més que això. Irrellevant.