Durant esta setmana, Paloma Verdú, representant de l’oficina alteana de Projectes Europeus s’ha desplaçat a Molfetta, Itàlia, per treballar en el projecte “Bridge the Gap”, sobre mobilitats 2021. Així ho ha donat a conèixer l’edil de Participació Ciutadana i responsable municipal d’EuroAltea, María Antonia Laviós.

Segons els detalls oferts per la regidora, en esta trobada de treball, EuroAltea està participant al costat del líder del projecte, l’Ajuntament de Molfetta i l’associació InCoMolfetta, a més dels socis del projecte com són Noruega, Armènia, Ucraïna i Geòrgia, i que té per objectiu organitzar les mobilitats per a joves que es realitzaran en este cas a l’agost, si els protocols anti COVID ho permeten.

En el calendari de treball de la trobada s’han abordat diferents qüestions com la concreció d’activitats a desenvolupar pels joves durant les mobilitats; els objectius i resultats esperats.

Laviós ha explicat que durant “el segon dia d’estes jornades, s’ha dut a terme una reunió de treball amb l’Ajuntament de Molfetta, el seu alcalde Tommaso Minervini i la regidora de projectes europeus Gabriella Azzollini, a més del soci Luigi Balacco de l’associació Inco. Reunió en la qual s’han estudiat les futures col·laboracions en programes europeus, per a les mobilitats dels nostres joves fins i tot per al programa Europa Pels Ciutadans (Cerv)”.

“Els joves podran gaudir d’un aprenentatge no formal on aprenguen a protegir el medi ambient, a més d’adquirir experiències culturals dels diferents països socis, millorar la comunicació entre els participants i millorar així el seu anglès; així com conèixer i compartir noves experiències i cultures amb els joves dels diferents països socis”; ha assenyalat l’edil, qui ha indicat que els participants en estes mobilitats han de tenir una edat d’entre 13 i 17 anys i estar interessats en el medi ambient.