Un any d’activitats dedicades a commemorar els 400 anys d’Altea com a poble modern, que donava inici l’11 de gener de 2017 amb un Plenari Institucional a la Plaça Carmelina Sánchez Cutillas, ha quedat clausurat amb la gala-concert que tenia lloc dissabte passat en Palau Altea. Un acte que tenia una magnífica acollida amb la presència de centenars d’alteanes i alteans que no es van voler perdre l’última celebració d’aquesta centenària efemèride.

El programa donava inici amb la interpretació “d’Altea, Pueblo Marino”, de Fco. Pérez Devesa, cantat per Concha Aznar Alvado, qui va rebre una prolongada ovació dels assistents. A continuació Jaume A. Martínez, historiador, arqueòleg i escriptor alteà va llegir un manifest, amb un complet articulat, una proposta per estudiar i mantenir el patrimoni alteà, així com vetllar pels drets d’Altea i els seus ciutadans. El manifest va ser signat per Joan Borja, Jaume F. Ripoll i el mateix Jaume A. Martínez com a testimonis i en representació dels centenars de presents i a manera de recreació del que succeïa a Altea l’11 de gener de 1617.

Finalment tenia lloc l’estrena de l’obra “La Casa de la Mar” de Jaume F. Ripoll Martins, que va comptar amb la narració de Joan Borja i Sanz, autor del text. Narració inspirada en l’obra “Matèria de Bretanya” de Sanchez Cutillas. La simfonia consta de cinc parts, totes elles basades en la tradició i cançoner alteà. La interpretació va anar a càrrec de la Banda Simfònica de la Societat Filharmònica Alteanense; el cor del Conservatori Municipal i el Cor Infantil de EsMuAltea; el Cor Ars Cantica de Benidorm i la Coral Polifònica de la Societat Filamónica.

En el torn de parlaments, l’alcalde d’Altea Jaume Llinares, tenia paraules de reconeixement cap a totes aquelles persones que han fet possible la celebració d’aquest 4t Centenari de la carta fundacional d’Altea, especialment cap Luís Hernández, Bernat Zaragozí i Juanvi Martín, “que durant anys han estat recordant i celebrant aquesta data”. El primer edil alteà apuntava que han estat més de 200 les activitats, principalment culturals, les dutes a terme durant el 2017 en relació amb aquesta important celebració i moltíssims els alteans que han gaudit d’elles, ja que han comptat amb una important acollida per part de la ciutadania.

“Hui tanquem un any en què s’ha desenvolupat un apassionant projecte cultural que s’ha dut a terme des de la regidoria de Cultura, en col·laboració amb la resta de regidories. 365 dies en els quals hem unit història, llengua, música, literatura, patrimoni, art, el passat, el present i el futur”; deia l’alcalde. Jaume Llinares manifestava complaença amb la celebració del 400 aniversari de la fundació d’Altea com a municipi amb unes emocionades paraules; “He viscut moments des que tinc la responsabilitat de representar-vos que recordaré sempre, però només el fet de ser l’alcalde d’Altea en el seu 400 aniversari m’ha pagat sobradament l’esforç que faré en aquests quatre anys”.