L’alcalde d’Altea, Jaume Llinares, ha participat este matí en el debat territorial sobre infraestructures i finançament territorial a l’Euroregió de l’Arc Mediterrani organitzat per l’institut Ignasi Villalonga, una entitat dedicada a l’impuls de les relacions econòmiques i empresarials de l’euroregió de l’Arc Mediterrani.

La jornada ha tingut lloc al CEAM i en la mateixa han participat representants d’institucions publiques, d’associacions empresarials, de sindicats i del món acadèmic; entre ells l’alcalde d’Alfàs del Pi, Vicent Arques; el president d’Hosbec,Toni Mayor; el president d’Hospal (Associació Hostalers per Altea), Vicent Orozco; el secretari general d’Aico (l’Associació Independent de Comerciants de Benidorm i Província), Juan José Camarasa; en representació de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Miguel Lorente de la seu d’Altea; empresaris hotelers de Benidorm i Altea, com Salvador Lledó, del Hotel Tossal d’Altea; així com els regidors de Foment de l’Alfàs del Pi, Antoni Such; el regidor d’Urbanisme de La Vila Joiosa, Jaime Ramis; l’ex regidor de Comerç de l’Ajuntament de Benidorm i empresari, Eliseo Yus i els regidors d’Hisenda, Pere Lloret; d’Agricultura i Medi Ambient, Beatriu Nomdedeu i Participació Ciutadana, Bea González, l’Ajuntament d’Altea.

Jaume Llinares, de Compromís, ha donat la benvinguda a tots els participants, i ha destacat la importància de celebrar jornades de treball com aquesta ‘’per fomentar el debat i per donar-li contingut i reforçar les reivindicacions dels països que conformen l’Euroregió de l’Arc Mediterrani (EURAM)’’. I ha posat l’accent ‘’en el repte d’aconseguir un continent amb menys diferències socials entre el nord i el sud. Una Europa forta ho serà si els territoris que la conformen són igual de competitius’’. Així mateix, Jaume Llinares agraïa a l’Institut Ignasi Villalonga, haver comptat amb Altea per a la celebració d’aquesta jornada de treball.

El debat s’ha centrat en infraestructures de transport que li calen al territori, el territori com a part del corredor mediterrani, els sectors econòmics del territori, la cooperació interterritorial, el finançament local, el finançament autonòmic i el sector privat en el finançament públic.
Des de l’Institut d’Economia i Empresa Igansi Villalonga s’està promovent una nova iniciativa centrada en les infraestructures del territori i el finançament necessari per al manteniment de l’estat del benestar en aquestos territoris. Per aquest motiu s’ha  impulsat la realització d’un llibre blanc sobre les infraestructures i el finançament de l’Euram, l’euroregió de l’Arc Mediterrani. Per tal motiu s’organitzen debats territorials amb la participació d’experts institucionals, econòmics, sindicals i acadèmics. Les conclusions d’aquests debats es presentaran en un acte públic a València el proper mes de desembre de 2016.