• La Big Band de la SRM d’Altea la Vella inaugurarà el cicle musical, el dijous 30 de juny, que seguirà durant el mes de juliol amb concerts a càrrec de les agrupacions de la SFA

El nostre regidor de Cultura, Diego Zaragozí, ha presentat la primera part del cicle de concerts ‘’Música a Boqueta Nit’’ que començarà el 30 de juny, i seguirà tots els dijous al llarg del mes juliol a la plaça de l’Aigua d’Altea, a les 21 hores. El regidor ha estat acompanyat per Juan Antonio Bañuls, president de la Societat Recreativa Musical d’Altea la Vella i per Juan Tomás Laviós, president de la Societat Filharmònica Alteanense.

Una de les novetats d’enguany, ha anunciat el regidor, és la participació de la Societat Recreativa Musical d’Altea la Vella, serà la Big Band de la SRM la que inaugurarà la programació de concerts el pròxim 30 de juny. Juan Antonio Bañuls ha informat que aquest serà el quint concert de la Big Band i mostrava el seu orgull per compartir cartell amb la SFA. ‘’La Big Band de la SFA està formada per músics joves, la majoria estudiants, i és un incentiu per a la nostra banda’’, afegia Bañuls.

La programació del mes de juliol es completa amb els concerts de les diferents agrupacions de la SFA. Segons Juan Tomàs Laviós la proposta de la SFA per al cicle musical inclou quatre espectacles ‘’amb estils i agrupacions diversos’’.

El 7 de juliol actuarà l’”Orquestra Blava” de la SFA. La Filharmònica ha rescatat un llegendari projecte musical, dels anys 50 i 60, amb temes musicals que abasten des de pasdobles, txa-txa-txa i mambos amb un nou grup de músics de la SFA.

El 14 de juliol serà el torn de dues agrupacions de cambra, la SFA Clarinet Orquestra i la SFA Sax-Ensemble. El repertori retrà un homenatge a compositors valencians que han escrit obres per a aquestos instruments sota la direcció de Marcos Ivorra i Antonio Barber.

El 21 de juliol l’escenari acollirà la música de la FSMMB Brass Band, on es presentarà el projecte de la Federació Comarcal de Societats Musicals, una Brass Band on col·laboraran músics de la comarca dirigits per l’alteà Juan Tomàs Laviós.

El 28 de juliol tancarà el cicle d’actuacions la Coral de la SFA, amb un programa de música lleugera i sota la direcció del Mestre Ximo Sastre.

‘’Música a Boqueta Nit’’ és una proposta de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Altea amb la col·laboració de les dos societats musicals locals, la SFA i la SRM. ‘’El cicle és una oportunitat per gaudir de concerts a l’aire lliure i un punt d’encontre dels amants de la bona música.  A més, es dona l’oportunitat als joves talents locals de mostrar el seu treball. En aquest sentit, any rere any podem comprovar la seua evolució i qualitat. El cicle reuneix bons músics, un magnífic repertori estiuenc, i només em queda convidar a tot el públic a gaudir dels concerts’’, concloïa el regidor.

El preu de les entrades és de 5 euros per concert. La SFA ha establert un abonament per a socis de 10 euros, i de 15 euros per als “no” socis. Les entrades es poden adquirir a la Casa de Cultura, a la seu de la SFA i contactant amb els músics de la Banda de la SFA.