L’Ajuntament d’Altea, a través de les regidories de Noves Tecnologies i Participació amb els nostres regidors de Compromís Pere Barber i Bea González al capdavant, respectivament, ha anunciat que ja és accessible per a la ciutadania el portal de transparència, des de la web municipal, altea.es, mitjançant el qual els ciutadans i ciutadanes d’Altea tenen al seu abast tota la informació de la gestió municipal, contractes, ordenances i demés documents que s’han de fer públics, així com l’agenda de l’alcade d’Altea.

El portal compta ja amb diversa informació que es pot consultar, una informació que van actualitzant i pujant els treballadors municipals, que són els encarregats de portar a terme esta tasca. “Ara mateix només està operativa la versió en castellà del portal, ja que era l’opció predeterminada que oferia la plataforma, i en breu també es podrà consultar la versió en valencià del portal de transparència”, segons ha anunciat Pere Barber.

Al respecte, Pere Barber, regidor de Noves Tecnologies, ha explicat que ‘’el portal de transparència municipal utilitza el software de gestió de documentació per a Ajuntaments ‘’Gestiona’’, en volta del que va crear l’anterior equip de govern, perquè l’ús del programa ‘’Gestiona’’ és molt més ràpid, intuïtiu i senzill a l’hora de pujar la documentació a la plataforma’’. De fet, és un software utilitzat per més de dos mil ajuntaments i vàries diputacions a nivell estatal.

El regidor ha volgut recalcar que s’està treballant en la posada en marxa de la plataforma de transparència des del mes de desembre, ‘’i fins a mitjans del passat mes de desembre no vam tenir accés al portal per pujar documents’’, assenyalava Pere Barber.