El Grup Municipal de Compromís a l’Ajuntament d’Altea va proposar en l’últim plenari la possibilitat que les sessions canvien d’hora per facilitar que la ciutadania hi puga assistir. Es tractaria de convocar-los en horari de vesprada. Ara mateix, tenen lloc a les 11 ó 12 del matí de manera que l’assistència de públic és ben escassa.

Més enllà, proposen que s’aprofite la parada en la reforma del Reglament Orgànic Municipal –pendent d’adequar-se a la Reforma de l’Administració Local- per introduir la participació ciutadana en les sessions.

Per als regidors de Compromís, estes dos mesures ajudarien a fomentar la transparència i a acostar la institució als ciutadans i ciutadanes en un moment en què es fa més imprescindible que mai que siga la societat qui marque les prioritats dels càrrecs públics.

L’Alcalde d’Altea, Miguel Ortiz, es va comprometre a convocar una reunió de portaveus per tal d’estudiar la proposta.