Ahir es va celebrar l’entrega dels Premis de la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana en una gala online retransmesa al Youtube i Facebook de la plataforma. A l’acte van estar presents el President de la Generalitat, Ximo Puig, el president de les Corts Valencianes, Enric Morera i la Vicepresidenta i Consellera de Polítiques d’igualtat, Mónica Oltra.  En aquesta edició, l’Oficina de Projectes Europeus d’Altea ha rebut el premi a “l’administració responsable” atorgat per la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana. El reconeixement s’entrega conjuntament amb les associacions Creu Roja, Corazón Expres i De Amicitia.

En representació del consistori, el premi ha sigut entregat a Mari Laviós, Regidora de Participació Ciutadana i responsable de l’Oficina de Projectes Europeus. Per a la regidora, rebre este premi significa que “l’esforç de l’Ajuntament d’Altea per millorar el treball en equip amb les associacions s’ha vist recompensat”. “El nostre objectiu ha sigut i és la col·laboració entre les associacions i l’administració, amb la finalitat de crear sinèrgies que redunden en benefici de la nostra ciutadania”, indicava.

La participació en estos premis s’ha basat en la creació del Panell del Voluntariat dins del programa europeu “Urbact, ciutats voluntàries” que aferma i potencia el voluntariat a les ciutats europees. El programa tracta d’unir administracions i associacions per a que treballen conjuntament i creen sinergies i eixes accions conjuntes per a ajudar a la població.

L’entrega del premi va ser a càrrec de Miguel Salvador, president de la Plataforma del Voluntariat de la Comunitat Valenciana, qui va destacar el mèrit d’Altea per a obtindre este reconeixement. “S’ha aconseguit mobilitzar a més de 150 voluntaris atenent a més 4.000 persones, amb més de 1.500 intervencions en persones majors”, ressaltava. A més, va voler insistir en que la decisió de la junta va ser unànime.

Per finalitzar, la regidora comentava: “Aquest projecte, on treballen diferents països europeus com Itàlia, Irlanda, Polònia, Croàcia, Alemanya, Portugal, Espanya, representada per Altea; i Xipre com a líder del projecte; fa que treballem per eixa transferència de bones pràctiques en matèria de voluntariat. Este premi ens espenta a seguir millorant i fomentant el paper del voluntariat que ha estat i està a primera línia, així que aquest premi és  per a totes elles i ells.”