L’ajuntament unifica l’horari d’estiu de les obres i activitats de forma excepcional pel COVID.

L’Ajuntament d’Altea, a través de la regidoria d’Urbanisme, regida per Jose Orozco, ha atès parcialment la petició de l’Associació de Constructors i Afins d’Altea, ACA, per la no aplicació parcial de l’ordenança de sorolls de les obres durant este estiu. Així ho ha indicat l’edil d’àrea, que ha explicat que l’excepció serà únicament durant el present estiu per les dificultats que ha generat també en el sector de la construcció la pandèmia del COVID-19.

Jose Orozco ha explicat que diversos són els factors que s’han valorat a l’hora de prendre la decisió de no paralitzar l’activitat de la construcció des del 16 de juliol al 31 d’agost. Entre elles ha apuntat que “cal tenir en compte que el sector de la construcció va tenir una aturada total de dues setmanes; que van tancar nombroses activitats limitant la mobilitat de les persones; que hi ha hagut dificultat en l’obtenció dels subministraments i que les condicions de seguretat evitaven un normal desenvolupament de l’activitat. Per tot això entenem la sol·licitud de l’associació ACA i comprenem que podria ser un colp dur tornar a parar completament l’activitat en el sector de la construcció”.

“D’altra banda, les dades de la regidoria de Benestar Social diuen que l’atenció a famílies vulnerables s’ha multiplicat per quatre o cinc en les seues dependències, fet que ens preocupa prou”. Ha afegit Orozco.

Per a l’edil d’Urbanisme “tampoc hem d’obviar els drets dels ciutadans al descans, totalment en sintonia amb l’actual ordenança que limita el soroll en els mesos d’estiu, i per tant, després de ponderar els diferents escenaris, hem proposat estimar parcialment la petició de l’associació ACA pel que fa a la no paralització total del sector en els mesos d’estiu “.

Jose Orozco ha puntualitzat que “en els mesos d’estiu i concretament del 16 de juliol al 31 d’agost, període en el qual no es permetien les activitats que generaren soroll o vibracions per damunt dels 90 decibels, ara es permetrà en horari de 09:00 a 14:00h, de dilluns a divendres, unificant així, l’horari d’l’estiu des del 15 de juny fins al 15 de setembre de forma excepcional en este 2020 “.

“L’argumentació és clara, tenint a tanta gent amb dificultats econòmiques es tracta de beneficiar els diferents sectors socials i econòmics perquè puguen tenir una mica més d’aire, i ser d’ajuda perquè isquem d’esta crisi el més aviat possible”. Ha declarat el regidor.

L’Ajuntament ha fet pública esta no aplicació temporal de l’article 5.1 de l’Ordenança de Sorolls a través d’un Ban d’Alcaldia que es pot consultar a