L’Oficina de Projectes Europeus de l’Ajuntament d’Altea vol posar en valor el voluntariat europeu i potenciar-lo a través del projecte URBACT, Ciutat Voluntària, del que Altea forma part. Així ho ha explicat l’edil de Projectes Europeus, Maria Antonia Laviós.

Com ha indicat la responsable municipal de Projectes Europeus, el Servei de Voluntariat Europeu és un programa per a la joventut, de la Comissió Europea, que permet als joves d’entre 18 i 30 anys d’edat exercir com a voluntaris en una associació, en un dels 27 països de la Unió Europea que participen en el projecte.

Maria Antonia Laviós ha recordat que de Amicitia és una de les associacions que participa activament en el Voluntariat Europeu, ja que són membres de l’Alliance of European Voluntary Service Organisations, tant rebent voluntaris com enviant-los a altres països de la Unió Europea. “A través de De Amicitia hem tingut voluntaris que han col·laborat amb el departament de Turisme i amb el de Medi Ambient”; ha afegit l’edil.

A més, l’edil ha apuntat que l’EVS subvenciona el 100% de les despeses del viatge, l’allotjament, la manutenció, l’assegurança i una paga mensual simbòlica per al voluntari.

L’edil de Projectes Europeus ha parlat dels beneficis que poden trobar els joves alteans que decideixen participar en el Voluntariat Europeu, com pot ser l’oportunitat de viatjar i conèixer altres països europeus; millorar el nivell d’anglès i aprendre una altra llengua; ajudar altres associacions vinculades a la defensa el medi ambient, la conscienciació social i a l’entesa entre cultures i fer amics de moltes parts de món.

Finalment, Maria Antonia Laviós ha animat als joves alteans que tinguen inquietud per participar en un voluntariat, al fet que passen per l’Oficina de Projectes Europeus, situada a la casa de Cultura per rebre més informació.

Evaristo Vals és un dels joves que ha realitzat el voluntariat europeu i ha parlat de la seua experiència en els següents termes; “Inicialment vaig estar dos mesos a Letònia, reconstruint una casa de voluntaris. Em va agradar tant l’experiència que em vaig aplicar i em van acceptar altres 10 mesos de voluntariat a Letònia com a assistent en un col·legi. Va ser una experiència molt enriquidora que em va obrir molts horitzons”. “El fet d’haver eixit  del país m’ha augmentat el nivell de coneixement cultural; he tingut l’oportunitat d’aprendre una mica de Letó i acabes coneixent a molta gent”.

“La sort d’aquesta experiència és que moltes vegades, encara que viatges amb un projecte en ment, en aquest mateix ambient sorgeixen al voltant moltes coses a fer. A vegades quan vam acabar a l’institut tenim la noció que hem d’anar a la universitat, ens fiquem en una cursa que no ens agrada, ens fiquem en una altra i així fins que vam trobar què ens agrada realment. Aquest any m’ha servit molt perquè et dóna llibertat per veure què t’agrada fer i si pots fer-ho”; ha relatat Evaristo Vals.

També Elena Antón ha realitzat el Voluntariat Europeu a Polònia, també a través de De Amicitia, en una residència de gent gran i discapacitades, a l’àrea de teràpies amb manualitats i activitats de memòria. “Ha estat un any molt enriquidor que recomane a tothom. Una experiència de vida en què he descobert el que vull fer en un futur”; ha sentenciat  Antón.