Altea ha commemorat hui, dia 8 de març, el ‘’Dia Internacional de la Dona’’ amb diverses activitats promogudes des de la regidoria d’Igualtat que han tingut com a acte central ‘’l’Atur Internacional de Dones’’ celebrat a les 12 del migdia a la plaça de l’Ajuntament on s’ha llegit un manifest. Verónica López, regidora de Igualtat; l’alcalde d’Altea, Jaume Llinares i les representants del Col·lectiu Feminista de la Marina Baixa, han encapçalat esta mobilització a la qual s’han sumat els membres de la corporació municipal, treballadors i treballadores municipals i distints col·lectius i agrupacions feministes, a més d’un nombrós públic que ha donat suport a esta iniciativa. Com ha explicat Verónica López, la proposta de l’atur la va realitzar ahir CC.OO. a la mesa de negociació. La plataforma “Atur Internacional de Dones” reuneix a organitzacions de 46 països que hui s’han mobilitzat contra la violència de gènere i la igualtat en el Dia de la Dona.

Per a Verónica López, ‘’hui és un dia de celebració perquè s’han aconseguit molts èxits, però hem de ser capaços entre tots i totes de construir una societat més justa i més igualitària, on tots i totes ens sentim identificats i en eixe sentit reivindiquem ni un dret menys ni una assassinada més, perquè mentre hi haja una sola dona víctima, no podrem parlar d’una societat més justa i igualitària. En eixe sentit hem de seguir treballant per acabar amb la xacra masclista’’.

En relació a esta dia la corporació municipal de l’Ajuntament d’Altea ha subscrit una declaració institucional, els tres grups de l’equip de govern (Compromís, PSPV-PSOE i Altea amb Trellat) i els dos de l’oposició (PP i Cipal) en relació a este dia que tindrà la seua ratificació al pròxim plenari.

Verónica López ha explicat que la jornada commemorativa ha començat amb la presentació del primer Pla de Igualtat i de RR.HH. de l’Ajuntament d’Altea, ‘’amb el que es treballarà a nivell intern de l’Ajuntament per eixa igualtat real i que traslladarem també a la societat, perquè desapareguen fets com la bretxa salarial i el major nombre de casos de incapacitat laboral en dones que en homes, entre d’altres’’.

La programació d’activitats ha seguit amb la visita, per part de la regidora de Igualtat, als cinc CEIPS i els dos IES de la nostra localitat, on ha fet entrega d’una col·lecció de llibres per a les seues biblioteques. ‘’Hem entregat un lot de llibres que busca ser un reforç per als mecanismes de treball docents en relació a la igualtat i els distints tipus de família perquè realment puguem parlar d’una societat més justa’’.

L’alcalde de Compromis Jaume Llinares, ha destacat el suport de l’Ajuntament d’Altea a totes les activitats en pro de la igualtat i la conscienciació en relació als casos de violència de gènere. L’alcalde s’ha referit al Pla de Igualtat Municipal com ‘’una eina per treballar en pro d’eixa igualtat real’’. I ha posat l’accent en la importància del treball ‘’des de l’educació i la administració pública i fer present la necessitat de canviar comportaments i situacions intolerables com les diferències salarials, l’accés a llocs de treball de responsabilitat i les situacions inconcebibles de l’assassinat de dones’’.

Finalment, Verónica López, ha donat les gràcies als homes i dones que han secundat l’atur de mitja hora, i a les organitzacions involucrades en l’organització dels actes de la jornada de hui com Creu Roja, el Col·lectiu Feminista de la Marina Baixa i a Tapis. ‘’Hem volgut apropar i treure els actes al carrer perquè la lluita per la igualtat és responsabilitat de tots i totes’’.

Consulta la resta d’actes del Dia de la Dona a la programació baix adjunta.