L’Agrupació Musical Santa Cecília del Camp de Mirra (Alacant) s’imposava, el passat dissabte, al XII Certamen de Bandes de Música Festera que tenia lloc al Centre Cultural d’Altea la Vella, organitzat per la Societat Recreativa Musical amb la col•laboració de la Regidoria de Cultura i la Federació de Moros i Cristians Sant Blai.

La banda guanyadora (amb 187,5 punts), baix la batuta d’Iñaki Lecumberri, competia amb dos bandes valencianes, la Unió Musical d’Albaida ‘’L’Aranya’’ (156 punts), dirigida per Adrián Ronda i la Societat Musical ‘’La Lira’’ de Quatretonda (153,5 punts), baix la direcció de José Vicente Alberola.

El certamen d’enguany, que rendia homenatge al músic de la SRM, Antonio Orozco Orozco (Toni ‘’Rosaura’’), s’iniciava amb una desfilada de les bandes participants, junt a la banda amfitriona, des de la Plaça de Caixaltea fins al Centre Cultural.

Totes les bandes van interpretar una obra obligada, la marxa mora ‘’Emma’’ de Victor Vallés. Segons s’estableix en les bases del certamen, les bandes també van tocar un pas-doble de desfilada, un pas-doble de presentació i una marxa cristiana de lliure elecció. La banda amfitriona, la SRM d’Altea la Vella, dirigida per Andrés Colomina, va ser l’encarregada de clausurar l’acte.

L’alcalde d’Altea, Jaume Llinares, va fer entrega dels premis a la banda guanyadora i a les altres dos bandes participants, junt als presidents de la SRM d’Altea la Vella, Juan Antonio Bañuls; de la Federació de Moros i Cristians Sant Blai, Vicent Lloret i dels càrrecs moros i cristians. L’acte va comptar també amb l’assistència del nostre regidor de Cultura, Diego Zaragozí; la regidora de Compromís Bea González; el regidor de Festes, Vicent Ripoll i l’edil d’Infraestructures, Roque Ferrer, així com altres membres de la corporació municipal.