L’Ajuntament d’Altea es sumava ahir a la celebració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, que es commemora el 3 de desembre, amb la celebració de les II Jornades de Convivència Esportiva per la Discapacitat organitzades per les regidories de Benestar Social i Esports.

Les instal·lacions de la Ciutat Esportiva van acollir durant tot el matí les diverses activitats esportives i tallers que es van organitzar a l’efecte. Una jornada per la integració i la igualtat de totes les persones independentment de la seua capacitat, que va inaugurar Verónica López, regidora de Benestar Social, i que també va comptar amb la presència del nostre alcalde, Jaume Llinares; els regidors de Compromís Pere Barber, responsable de l’àrea d’Esports i Joventut i Imma Orozco, responsable de l’àrea d’Urbanisme,  i Anna Alvado, respectivament.
Verónica López va agrair la col·laboració de totes les persones implicades en l’organització de la jornada, com Integra i Cocemfe Alicante, als quals es referia com, ‘’magnífics companys de viatge en este projecte de convertir la societat i el nostre poble en un lloc més just  i igualitari’’. López també va tenir paraules d’agraïment per a Bolo y Baldomero Sport, Club Hípico Altea, Projectes Educatius Altea, Formación N3 i Caixaltea, així com per als monitors esportius municipals i la resta de treballadors municipals que s’involucren en l’organització de les activitats.
L’objectiu d’este dia és fer una crida d’atenció a la societat, generar accions per fomentar la inclusió de les persones amb distintes capacitats, per aconseguir que el ‘’dis’’ acabe desapareixent. En este sentit, la regidora posava l’accent en que ‘’parlem de persones amb distinta capacitat, no amb inferior capacitat. Hem de ser capaços de generar la integració i la no discriminació i la igualtat de drets, que són eines bàsiques per construir un món just on totes i tots tinguem cabuda amb una vida digna i independent i amb la mateixa igualtat d’oportunitats’’.
La jornada va començar amb l’exhibició de la Sara Marín, l’esportista del Club Algar d’Elx, cinc vegades medalla d’or per a síndrome de Down, nou vegades campiona d’Espanya individual i set campiona d’Espanya de conjunts. I va seguir amb la resta d’activitats esportives i tallers organitzats.