El passat cap de setmana, la Banda de la Societat Filharmònica Alteanense participava a Santa Maria da Feira (Portugal) en el “3r Concurso Bandistico Filarmonia D’Ouro”. Un total de 123 músics, juntament amb una notable representació de la societat alteana, entre ells el regidor de Cultura, Diego Zaragozí, conformaven una expedició de més de 150 persones.
La banda, baix la batuta del mestre Jaume F. Ripoll Martins, realitzava la seua actuació al magnífic auditori del “Europarque” la vesprada del dissabte 26 de novembre. Finalment, el jurat conformat per Henrie Adams, Luis Cardoso, Jorge Moreira, Thomas Trachsel i el seu president Paulo Martins, atorgava a la SFA un merescut 1er Premi.
Ahir diumenge la banda de la SFA era rebuda a la plaça de l’Ajuntament d’Altea per familiars, amics i veïns i una nodrida representació institucional encapçalada per l’acalde d’Altea, Jaume Llinares i altres regidors de la corporació municipal.
El alcalde de Compromís ,Jaume Llinares, va voler felicitar personalment als músics de la SFA, al seu director, Jaume F. Ripoll Martins i al president, Juan Tomás Laviós. Davant l’èxit aconseguit, l’alcalde feia menció al prestigi de la Societat Filharmònica Alteanense, ‘’que es reforça amb premis com el que la banda alteana acaba d’aconseguir, un reconeixement merescut que atorgarà major projecció i reconeixement a la SFA. Tot el temps empleat preparant el certamen confirma que són una magnífica banda, molt cohesionada i composada per joves músics que treballen per la música i segur que seguiran donant-nos alegries’’. A més, l’alcalde va incidir en la importància que la SFA té per al poble d’Altea, ‘’a través del treball social i musical que realitza’’.
El nostre  regidor de Cultura,Diego Zaragozí, que va acompanyar als músics en aquest esdeveniment, es referia a l’agrupació alteana ‘’com una banda molt preparada que va interpretar magníficament els temes que havien assajat. És una banda amb la mitjana d’edat molt jove i els hem vist gaudir de la música, molt motivats i amb el gust de fer les coses ben fetes’’. De fet, el compositor de l’obra lliure va donar l’enhorabona al director de la banda i als seus músics, ‘’perquè era una obra difícil d’interpretar i ho havien fet molt bé’’.
En paraules del director, J.F. Ripoll Martins, comentava que “estic satisfet de la feina i esforç realitzat pels músics que des del mes de febrer venien treballant per poder arribar a aconseguir aquest èxit, i eixe és el camí que s’ha de seguir a partir d’ara. Els músics han gaudit molt, comptem amb un alt percentatge de gent jove que encara no havia tingut l’oportunitat de participar en un esdeveniment d’estes característiques. Aquest premi és un pas de gegant per al creixement artístic de l’agrupació, ara és moment de reflexionar i planificar el futur “.
Finalment, el president de la SFA, Juan T. Laviós, explicava que “ha estat un llarg i dur camí per arribar a aquest moment, en aquest projecte s’ha bolcat tota l’entitat de músics, socis, patrocinadors, junta directiva … a tots ells gràcies de cor pels seus esforços, s’ha complert l’objectiu marcat i després de llargues hores d’assajos ha arribat la recompensa”. A més, Laviós destacava que “gràcies a la persona que ha conduït amb mà ferma aquest projecte, el nostre director artístic Jaume F. Ripoll Martins, la seua dedicació i esforç … s’ha aconseguit un nou èxit per a la SFA. Jimi és alteà de bressol, però part de la seua ascendència prové de Portugal i ha tingut l’oportunitat de realitzar aquesta proesa davant de part dels seus familiars portuguesos, tots estem molt orgullosos que un alteà haja aconseguit portar una vegada més a la SFA pel camí de l’èxit’’.
La SFA, entitat que recentment va complir 125 anys de la seua fundació, ha engrossit el seu palmarès amb aquest 1er Premi que els seus músics, socis i simpatitzants celebraran el proper cap de setmana amb la resta d’actes de les Jornades en Honor a Santa Cecília que van ser alterades en dates per la participació en el 3r CIB Filarmonia D’Ouro.