L’eurodiputada alemanya dels European Green, Ska Keller, acompanyada de Mireia Mollà, diputada autonòmica i candidata a les Corts Valencianes de Compromís, van visitar ahir la Cala del Soio. Allí van rebre de les directives de l’Associació de Veïns de l’Olla-Cap Negret i la de Montemolar la documentació referent al projecte de modificació del Portet per tal que siguen el seu altaveu al Parlament Europeu.

Les associacions de veïns implicades en la defensa d’este paratge pretenen fer arribar la seua queixa a la Comissió de Peticions de la UE. Per això, des de Compromís per Altea, han volgut aprofitar la visita del seu eurodiputat, Jordi Sebastià, i de la seua companya de grup al Parlament Europeu i representant dels European Green, l’alemanya Ska Keller, per donar-los a conéixer l’amenaça que pateix este paratge, quasi únic en el Mediterrani.DSC_0160-001

Amb el candidat a l’alcaldia; Jaume Llinares, i altres membres de la candidatura local, estava també la diputada autonòmica i candidata per Alacant, Mireia Mollà que van voler transmetre als seus companys la importància de la protecció de la Cala del Soio per mantindre l’escàs litoral valencià que queda pràcticament lliure d’agressions. En este cas es tracta d’un aflorament volcànic de més de 225 milions d’anys que, a més, constitueix un entorn paisatgístic únic en el poble.

Des de Compromís consideren que és fonamental que les diferents administracions vagen a una veu a l’hora de parar este projecte i protegir definitivament la Cala. En eixe sentit, han explicat que els seus representants en totes les institucions –des de l’Ajuntament al Parlament Europeu- treballaran perquè la voluntat de la majoria de la població alteana prevalga sobre els interessos privats.