Fins al proper 28 de març tenen de termini els grups de teatre no professionals per sol·licitar la seua participació en Alteatre 2018; així ho ha donat a conèixer el regidor de Cultura, Diego Zaragozí, durant la presentació de les bases del concurs.

Les representacions a concurs de la XVI Mostra de Teatre Amateur tindran lloc els dies 7, 14 i 21 a la Plaça de l’Aigua i la clausura i deliberació del jurat serà el 28 de juliol. Dia en què el grup local de teatre Pla i Revés, impulsor de la iniciativa, posarà en escena una obra.

“El certamen té per objecte fomentar el desenvolupament de les arts escèniques entre grups de teatre no professionals”; ha explicat el regidor de Compromís, que ha indicat que podran participar tots els grups de teatre aficionat d’adults que es troben legalment constituïts com a associació sense ànim de lucre i que tinguen el corresponent codi d’identificació fiscal.

“Cada grup podrà presentar a concurs totes les obres que desitge, encara que només se li seleccionarà una obra, la durada oscil·larà entre els 75 i 100 minuts. Les representacions hauran de ser en valencià o en castellà “; ha apuntat el responsable municipal de Cultura.

Pel que fa a la sol·licitud aquesta haurà de ser formalitzada de forma telemàtica a través de www.alteacultural.com. La documentació a aportar podrà presentar telemàtica o físicament a Casa de Cultura d’Altea, Ref. Alteatre 2018, C / Pont de Moncau 14, 03590 Altea (Alacant).

Per a qualsevol dubte referent a la sol·licitud es podrà consultar per correu electrònic a 400altea.es o al telèfon 96 584 28 53 en horari de dilluns a dijous de 17:30 a 21: 30h.

Diego Zaragozí ha informat que, “hi haurà un primer premi al millor espectacle, valorat en 1.000 €; dos premis als altres dos grups restants per la seua participació, valorats en 700 € cada un d’ells i mencions a la Millor Direcció, Millor Escenografia, Millor Interpretació Femenina i Millor Interpretació Masculina. A més d’un premi del públic al millor espectacle “.

D’altra banda, els participants també comptaran amb una subvenció addicional de la Federació de Teatre Amateur de la Comunitat Valenciana per a aquells que es troben federats i al corrent de les quotes i obligacions amb la Federació.

Diego Zaragozí regidor de Compromís, ha conclòs assenyalant que cada any es presenten més grups al concurs i que li consta que per a aquesta edició ja s’han inscrit uns quants. L’edil ha animat els grups de teatre amateur a participar, “ja que amb aquest tipus d’iniciatives el teatre amateur es veu enriquit any rere any, a més que obre les portes a noves representacions, que amb molta il·lusió i esforç preparen els integrants dels grups de teatre que empren el seu temps lliure en els assajos “.