Ahir va tindre lloc la xarrada-col•loqui Sobirania Alimentària i Agricultura Ecològica organitzada amb la col·laboració de Compromís per Altea.
Raimon Galiana, exdirector de la revista Camp Valencià, va analitzar els mecanismes de la sobirania alimentària, un concepte nou però una realitat molt antiga.
Per la seua part, Carles Garcia, agricultor ecològic de Pego des de fa més de vint anys i membre de la Unió de Llauradors i Ramaders, va explicar la seua experiència empresarial. Garcia va animar els presents a prendre iniciatives en este sentit ja que, com demostra el treball que ells i els seus socis fan en la cooperativa que van fundar l’any 2006 -que inclou la venda directa en el mercat-, és possible viure del camp.
Més enllà, va insistir que és possible organitzar-se per a l’autosuficiència -a nivell comarcal, per exemple- per evitar l’encariment dels productes com a conseqüència del preu del petroli, cada any més alt.
Jaume Llinares, des de Compromís, va reivindicar la necessitat que les administracions públiques prenguen un paper actiu a l’hora de fomentar la implantació de l’agricultura ecològica com a forma més rentable, sana i respectuosa d’explotar el nostre territori.
En eixe sentit, durant la xarrada, que es va allargar prop de dos hores, també es va ressaltar la importància de la discriminació positiva per potenciar-la i consolidar-la.