Divendres passat, va tindre lloc el Congrés Local del BLOC, a la seu del Col·lectiu d’Altea, on es van renovar els càrrecs de la seua executiva.

El Congrés va elegir per unanimitat l’Executiva Local, amb Vicenta Ronda al cap com a Secretària Local. D’esta manera, la formació reconeix el paper fonamental que han jugat els seus militants i simpatitzants més fidels, sense l’empenta i la determinació dels quals el BLOC no hauria aconseguit representació institucional.

La resta de membres de l’Executiva són:

Secretaria d’Organització i Finances: Rosa Montiel

Secretaria d’Acció Electoral i Implantació: Joan Mompó

Secretaria de Comunicació: Imma Orozco

Secretari Bloc Jove: Macià Llinares

La nova executiva s’ha proposat dos objectius bàsics. D’un costat, marcar les prioritats dels seus regidors a l’Ajuntament, col·laborant a detectar les necessitats dels alteans i alteanes en un moment en què les polítiques austericides del PP –amb la inestimable i necessària col·laboració de Cipal ací a Altea- estan enfonsant l’estat del benestar i carregant sobre les seues esquenes el pes de la crisi per tal de pagar un deute que, des del BLOC-Compromís, consideren il·legítim.

D’altra banda, serà prioritària la implantació i ampliació del Col·lectiu, donant a conéixer el seu treball tant a nivell institucional com dinamitzant i ampliant les activitats que fins ara s’havien realitzat (xerrades sobre urbanisme i educació, caminates per conéixer millor i posar en valor el nostre entorn natural, vetllades literàries, etc.). En este sentit, Ronda considera imprescindible consolidar la implicació dels joves per portar a terme este projecte.

Per últim, la Secretària Local va remarcar la importància del treball que està realitzant la Coalició Compromís tant a les Corts Valencianes com al Congrés dels Diputats. També va recordar que les persones que ho desitgen ja poden ser militants o simpatitzants directament de Compromís, sense haver de passar obligatòriament per la militància en cap dels tres partits que el formen. Segons Ronda , “això ens obri a recollir un ventall més ampli d’inquietuds i, com ja s’ha demostrat, a ser capaços de fer política d’una manera distinta al PP i Psoe, prioritzant les persones per damunt de qualsevol altre interés”.