Els regidors del Grup Municipal BLOC-Compromís de l’Ajuntament d’Altea, Toni Ripoll, Jaume Llinares i Imma Orozco, han entregat esta vesprada als treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat en la localitat les signatures que el seu Col·lectiu ha estat recollint en defensa del manteniment i millora de la línia 9 del TRAM Benidorm Dénia.

Cal recordar que els sindicats van començar esta campanya de recollida de signatures arran de les declaracions de la Directora de Ferrocarrils que supeditava la continuitat d’esta línia a una inversió de 70 milions d’euros que, evidentment, Conselleria no pot assumir en estos moments. Des del sindicat alerten que esta pot ser una maniobra per desviar l’atenció de les conseqüències que tindrà el pla de sanejament que està dissenyant una empresa externa i que preveu un ERO i la reducció dràstica de la freqüència dels trens.

Per la seua banda, el Grup Municipal BLOC-Compromís de l’Ajuntament d’Altea ha presentat una moció al respecte perquè siga consensuada entre tots els grups –com ja s’ha fet en altres pobles afectats. La idea és que al pròxim plenari s’aprove una declaració conjunta en què s’exigisquen les inversions necessàries per al manteniment i millora d’esta línia, que dóna un servei inqüestionable als habitants d’Altea i de la resta de la Comarca.

Des del col·lectiu valencianista insisteixen que este servei ha de rebre les inversions necessàries per convertir-se en motor de l’economia turística del municipi i, així, assegurar-ne la seua viabilitat.